Dlaczego w czasach, gdzie prawie każdą informację możemy sprawdzić w internecie nadal drukujemy katalogi, ulotki, broszury?
Jeszcze kilkanaście lat temu, gdy dostęp do internetu był ograniczony, reklamy drukowane były tak naprawdę jedynym źródłem informacji o firmie, jak i o produktach lub usługach. Były także jednym z podstawowych narzędzi w ręku przedstawicieli handlowych. W trakcie spotkań handlowych klient otrzymywał materiały (najczęściej broszury, ulotki, katalogi), które później miały ułatwić mu dokładniejsze zapoznanie się z ofertą i składanie zamówień.
W tej chwili coraz więcej kontaktów handlowych odbywa się za pośrednictwem sieci teleinformatycznej. Powszechny dostęp do zasobów www i urządzeń (laptopy, smartfony, tablety) są dla współczesnych firm doskonałym kanałem sprzedaży i kontaktu z klientem. A jak się mają do tego klasyczne formy drukowane: katalogi, broszury? Trzeba powiedzieć, że całkiem nieźle. Możliwe, że ma to jakiś związek, z tym do czego od lat przyzwyczajono klienta, ale także z tym, że po otrzymaniu wydrukowanego np. katalogu, może go zabrać do domu, spokojnie się z nim zapoznać, poczytać o szczegółach oferty. Trzeba też zauważyć, że drukowane formy reklamy nadal znajdują szerokie zastosowanie, szczególnie w niektórych branżach (moda, produkty ekskluzywne, meble, motoryzacja, kosmetyki). Można też wyjść z założenia, że gdyby drukowanie katalogów i folderów nie było opłacalne te firmy nie wydawałyby na to pieniędzy.
Jakie zalety ma drukowany katalog?
Reklama drukowana (katalogi, broszury, informatory, ulotki, foldery, plakaty) – stanowi względnie tanią formę promocji, która wymaga jednak odpowiedniej kreacji graficznej, copywriterskiej, a także właściwego przygotowania plików do druku. Ten rodzaj wydruków nazywany jest czasami „pocztową reklamą adresowaną”.
Prestiż Twojej firmy – posiadanie katalogu, w którym prezentowana jest Twoja oferta buduje w oczach klienta większą wartość. Szczególnie nadają się do tego profesjonalnie zaprojektowane broszury. Często treścią katalogów są informacje ogólne o firmie mające zbudować pozytywny wizerunek, jako partnera solidnego, odpowiedzialnego, posiadającego wieloletnie doświadczenie, często w treści umieszczane są certyfikaty, zezwolenia, referencje.
Ułatwienie kontaktu z klientem – mimo powszechnej komunikacji internetowej nadal łatwiej jest wziąć do ręki katalog i telefon. Tradycyjna forma drukowana sprzyja również wzmocnieniu relacji pomiędzy Tobą a Twoim klientem. Przekazanie (przesłanie) katalogu może mieć bardziej osobisty charakter niż np. przesłanie wiadomości e-mail z linkiem do katalogu umieszczonego na stronie internetowej. Wysoka skuteczność przekazu – w nawigacji internetowej klient ma bardzo dużą swobodę w wyborze ofert, jednakże posiadając w ręku drukowany folder Twojej firmy jest bardziej skłonny skorzystać z Twojej propozycji. Powodem tego jest „fizyczna obecność” Twojej oferty na biurku klienta.
Często treścią katalogów są informacje ogólne o firmie mające zbudować pozytywny wizerunek, jako partnera solidnego, odpowiedzialnego, posiadającego wieloletnie doświadczenie, często w treści umieszczane są certyfikaty, zezwolenia, referencje. Odmienną grupą są tzw. biuletyny firmowe w większości zawierające treści merytoryczne (dotyczące problemów branży, najnowszych odkryć, opracowań naukowych, zmian prawnych, tendencji na rynku), które mają zachęcić czytelnika, natomiast w dużej części zawierają reklamy produktów i artykuły mające zbudować pozytywny wizerunek firmy (np. przekazanie darowizny na dom dziecka, wywiady z hodowcami – oczywiście pozytywne w stosunku do wytwórni pasz). Spotyka się także tzw. gazetki promocyjne (podobne do tych stosowanych np. przez supermarkety), zawierają one zdjęcia produktów wraz z cenami (z reguły promocyjnymi) i są wydawane w przypadku akcji sezonowych, wyprzedaży towaru, towarzyszą przede wszystkim tzw. sprzedaży detalicznej ustandaryzowanego produktu. Oczywiście reklamowane są również usługi (często salony kosmetyczne promują np. zabiegi pielęgnacyjne lub przedstawiają cennik).
W naszej ofercie dostępne są następujące formaty katalogów i ulotek:
- A6 (105x148mm)
- A5 (148x210mm)
- A4 (210x297mm)
- DL (210x99mm)
- B5 (176x250mm)
- Kwadrat (210x210mm)
- inne formaty na zamówienie
Rodzaje papierów: Całość kreda błysk 90g Środek: kreda błysk 90g, okładka: kreda błysk 170g Środek: kreda błysk 130g, okładka: kreda błysk 250g Całość kreda błysk 130g Całość kreda błysk 170g Środek: kreda błysk 170g, okładka: kreda błysk 300g Całość kreda mat 90g Środek: kreda mat 90g, okładka: kreda mat 170g Całość kreda mat 130g Środek: kreda mat 130g, okładka: kreda mat 250g Całość kreda mat 170g Środek: kreda mat 170g, okładka: kreda mat 300g Całość kreda mat 350 g Środek: kreda mat 250, okładka: kreda mat 350g inne opcje również dostępne |
Dostępne uszlachetnienie druku: >Standardowe – zabezpieczenie druku lakierem dyspersyjnym >Foliowanie okładki – Mat, błysk lub Soft Touch >Lakier UV wybiórczo na okładce Orientacja katalogu: >pionowa >pozioma Rodzaj łączenia stron: >szycie >klejenie >oczkowanie Ilość stron. W zależności od formatu od 4 – 1000. Dostępne nakłady: od 50 szt. do 100 000 szt. (a nawet więcej) ZESPÓŁ X12 ART służy radą i pomocą. |
#katalog#ulotka#druk#x12art.pl#drukkatalogów#projektulotki #projektkatalogu#drukarniax12art#wydruki#broszury#wizytówki #projektygraficzne