Dlaczego w czasach, gdzie prawie każdą informację możemy sprawdzić w internecie nadal drukujemy katalogi, ulotki, broszury?

Jeszcze kilkanaście lat temu, gdy dostęp do internetu był ograniczony, reklamy drukowane były tak naprawdę jedynym źródłem informacji o  firmie, jak i o produktach lub usługach. Były także jednym z podstawowych narzędzi w ręku przedstawicieli handlowych. W trakcie spotkań handlowych klient otrzymywał materiały (najczęściej broszury, ulotki, katalogi), które później miały ułatwić mu dokładniejsze zapoznanie się z ofertą i składanie zamówień. 

W tej chwili coraz więcej kontaktów handlowych odbywa się za pośrednictwem sieci teleinformatycznej. Powszechny dostęp do zasobów www i urządzeń (laptopy, smartfony, tablety) są dla współczesnych firm doskonałym kanałem sprzedaży i kontaktu z klientem. A jak się mają do tego klasyczne formy drukowane: katalogi, broszury? Trzeba powiedzieć, że całkiem nieźle. Możliwe, że ma to jakiś związek, z tym do czego od lat przyzwyczajono klienta, ale także z tym, że po otrzymaniu wydrukowanego np. katalogu, może go zabrać do domu, spokojnie się z nim zapoznać, poczytać o szczegółach oferty. Trzeba też zauważyć, że drukowane formy reklamy nadal znajdują szerokie zastosowanie, szczególnie w niektórych branżach (moda, produkty ekskluzywne, meble, motoryzacja, kosmetyki). Można też wyjść z założenia, że gdyby drukowanie katalogów i folderów nie było opłacalne te firmy nie wydawałyby na to pieniędzy.

Jakie zalety ma drukowany katalog?

Reklama drukowana (katalogi, broszury, informatory, ulotki, foldery, plakaty) – stanowi względnie tanią formę promocji, która wymaga jednak odpowiedniej kreacji graficznej, copywriterskiej, a także właściwego przygotowania plików do druku. Ten rodzaj wydruków nazywany jest czasami „pocztową reklamą adresowaną”.

Prestiż Twojej firmy – posiadanie katalogu, w którym prezentowana jest Twoja oferta buduje w oczach klienta większą wartość. Szczególnie nadają się do tego profesjonalnie zaprojektowane broszury. Często treścią katalogów są informacje ogólne o firmie mające zbudować pozytywny wizerunek, jako partnera solidnego, odpowiedzialnego, posiadającego wieloletnie doświadczenie, często w treści umieszczane są certyfikaty, zezwolenia, referencje.

Ułatwienie kontaktu z klientem – mimo powszechnej komunikacji internetowej nadal łatwiej jest wziąć do ręki katalog i telefon. Tradycyjna forma drukowana  sprzyja również wzmocnieniu relacji pomiędzy Tobą a Twoim klientem. Przekazanie (przesłanie) katalogu może mieć bardziej osobisty charakter niż np. przesłanie wiadomości e-mail z linkiem do katalogu umieszczonego na stronie internetowej. Wysoka skuteczność przekazu – w nawigacji internetowej klient ma bardzo dużą swobodę w wyborze ofert, jednakże posiadając w ręku drukowany folder Twojej firmy jest bardziej skłonny skorzystać z Twojej propozycji. Powodem tego jest „fizyczna obecność” Twojej oferty na biurku klienta. 


Menu dla Pizzerii To PIZZA- Projekt i druk od X12 ART

Często treścią katalogów są informacje ogólne o firmie mające zbudować pozytywny wizerunek, jako partnera solidnego, odpowiedzialnego, posiadającego wieloletnie doświadczenie, często w treści umieszczane są certyfikaty, zezwolenia, referencje. Odmienną grupą są tzw. biuletyny firmowe w większości zawierające treści merytoryczne (dotyczące problemów branży, najnowszych odkryć, opracowań naukowych, zmian prawnych, tendencji na rynku), które mają zachęcić czytelnika, natomiast w dużej części zawierają reklamy produktów i artykuły mające zbudować pozytywny wizerunek firmy (np. przekazanie darowizny na dom dziecka, wywiady z hodowcami – oczywiście pozytywne w stosunku do wytwórni pasz). Spotyka się także tzw. gazetki promocyjne (podobne do tych stosowanych np. przez supermarkety), zawierają one zdjęcia produktów wraz z cenami (z reguły promocyjnymi) i są wydawane w przypadku akcji sezonowych, wyprzedaży towaru, towarzyszą przede wszystkim tzw. sprzedaży detalicznej ustandaryzowanego produktu. Oczywiście reklamowane są również usługi (często salony kosmetyczne promują np. zabiegi pielęgnacyjne lub przedstawiają cennik).

Katalog meblowy dla firmy Nobileo – projekt+druk od X12 ART

W naszej ofercie dostępne są następujące formaty katalogów i ulotek:

  • A6 (105x148mm)
  • A5 (148x210mm)
  • A4 (210x297mm)
  • DL (210x99mm)
  • B5 (176x250mm)
  • Kwadrat (210x210mm)
  • inne formaty na zamówienie

Rodzaje papierów:

Całość kreda błysk 90g
Środek: kreda błysk 90g, okładka: kreda błysk 170g
Środek: kreda błysk 130g, okładka: kreda błysk 250g
Całość kreda błysk 130g
Całość kreda błysk 170g
Środek: kreda błysk 170g, okładka: kreda błysk 300g
Całość kreda mat 90g
Środek: kreda mat 90g, okładka: kreda mat 170g
Całość kreda mat 130g
Środek: kreda mat 130g, okładka: kreda mat 250g
Całość kreda mat 170g
Środek: kreda mat 170g, okładka: kreda mat 300g
Całość kreda mat 350 g
Środek: kreda mat 250, okładka: kreda mat 350g
inne opcje również dostępne
Dostępne uszlachetnienie druku:
>Standardowe – zabezpieczenie druku lakierem dyspersyjnym
>Foliowanie okładki – Mat, błysk lub Soft Touch
>Lakier UV wybiórczo na okładce
 
Orientacja katalogu:
>pionowa
>pozioma

Rodzaj łączenia stron:
>szycie
>klejenie
>oczkowanie

Ilość stron. W zależności od formatu od 4 – 1000.
Dostępne nakłady: od 50 szt. do 100 000 szt. (a nawet więcej)

ZESPÓŁ X12 ART służy radą i pomocą.    
Teczka ofertowa i Resume od X12 Art – Projekt + druk

#katalog#ulotka#druk#x12art.pl#drukkatalogów#projektulotki #projektkatalogu#drukarniax12art#wydruki#broszury#wizytówki #projektygraficzne